چیزهایی که لازم است بدانید تا مدل مبل راحتی خوبی انتخاب کنید

خرید یک مبل یک سرمایه گذاری عمده است و هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوانید از آنچه که خرید می کنید لذت نبرید. هیچ کس نمی خواهد ناامیدی و پشیمانی مشتری خود را ببیند که از خرید شتابزده و بدبینانه حاصل می شود. فروشندگان خوب متوجه خواهند شد و به شما کمک خواهند کرد که یکی از بهترین ها را برای نیازهایتان پیدا کنید.

مهمترین چیزهایی که باید در نظر بگیریم، کیفیت و راحتی مدل شما است، به خصوص اگر قصد دارید زمان زیادی را روی مبل راحتی خود صرف کنید.

باور کنید بهترین تجهیزات در سراسر جهان نمی تواند اندازه گیری کنند که کدام مبل راحت تر می باشد. به همین دلیل است که قبل از خرید مبل راحتی باید یکی از آنها را امتحان کنید، درست همانطور که ماشین را آزمایش می کنید.

به اندازه کافی وقت صرف کنید

وقت زیادی را صرف کنید تا بتوانید یک مبل راحتی خوب را تجربه کنید تا بتوانید آن را کشف کنید . فقط چند ثانیه به سرعت از بین مبل های یک مغازه رد شدن نمی تواند به شما در انتخاب یک مبل خوب کمک کند.
 یک فروشنده خوب درک می کند و شما را ناراحت نمی کند در حالی که سعی می کنید روی مبل های مختلف بنشینید و راحتی آن را بسنجید. سعی کنید احساس کنید راحتی مبل را وقتی روی آن نشسته اید و به این فکر کنید که در مدت طولانی چطور خواهد بود.

مدل های مختلف را امتحان کنید

هر مبل راحتی یک طرح و سبکی دارد، سبک های مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید که آن مبل راحتی مدنظر شما چه سبکی دارد تا از استفاده آن در خانه پشیمان نشوید. پاسخ به این سوال ها می تواند به شما در انتخاب یک مبل خوب کمک کند
 آیا دوست دارید که روی این مبل لم بدهید و پاهای خود را بکشید؟ آیا وقتی روی این مبل نشسته ای احساس خوشبختی دارید؟



ارتفاع و عمق مبل را هم در نظر بگیرید.افراد بلندتر بهتر است مبل های های عمیق تر داشته باشند.

هنگامی که شما روی یک مبل نشستید تا آن را امتحان کنید، قد و احساس پشت را نیز در نظر بگیرید. آیا شما یک مبل تنگ پشت یا یک بالشتک سست را ترجیح می دهید؟ سعی کنید از تمام پیکربندیهای مختلف بالشتک استفاده کنید تا ببینید کدام یک از آنها مناسب است.

کفش های خود را درآورید و روی مبل بدون کفش بشینید و آن را تست کنید آیا راحت هستید؟


هر کس صلیقه ای دارد  برخی می خواهند وقتی روی یک مبل می نشینند در آن فرو بروند، در حالی که دیگران یک صندلی قوی تر را ترجیح می دهند.
 کدام یک را دوست دارید؟ سعی کنید نشستن روی سطوح مختلف را امتحان کنید تا سطح سفتی یا نرمی که دوست دارید را پیدا کنید.

توجه کنید که نرمی یا سفتی کف مبل و پشتی آن میتواند متفاوت باشد.

از دیگر مواردی که باید در نظر بگیرید مدل پارچه مبل است


انواع مختلف پارچه ها را ببینید و تست کنید

هر پارچه احساس متفاوتی دارد و به طور کلی احساس راحتی از یک مبل  به طرز عجیبی به پارچه مبل بستگی دارد. شما ممکن است یکپارچه بافت بسیار دوست داشتنی را ببنید و دوست داشته باشید مبلتان با آن پارچه باشد ، اما آیا یک مبل با آن پارچه می تواند همان احساس خوب را به شما بدهد؟
آیا به اندازه کافی نرم و صاف است؟ آیا احساس خوبی دارید هنگامی که وزن خود را بر روی آن قرار می دهید؟

پارچه های مختلف را به مدت طولانی تست کنید تا پارچه دلخواه را پیدا کنید به ویژه که قرار است مدت طولانی آن را داشته باشید پس باید یک پارچه خاص باشد.

هنگام آزمایش پارچه مبل ، باید بررسی کنید که آیا آن پارچه به راحتی چین و چروک و یا کشش می آید یا نه .
 اگر آن به راحتی چین و چروک می خورد ، نگهداری از آن  برای مدت زمان طولانی کار دشواری است. پارچه های  پشمالو هم بسیار سریع پرز می دهند.