فضای بالای کابینت خود را چکار کنیم تا دکور آشپزخانه خوب شود

interesting-idea-use-space-above-cabinet (1).jpg

اضافه کردن اکسسوری یکی از راه های بسیار مناسب برای وارد کردن رنگ به آشپزخانه هایی که فضای یکنواختی دارند، (خصوصا آشپزخانه های سفید رنگ) می باشد. شما می توانید در فضای بالای کابینت از اکسسوری هایی به رنگ دلخواهتان استفاده کنید، طوری که با وسایل کوچک در بخش های دیگر دکوراسیون آشپزخانه تان هماهنگ باشد. در این حالت هر زمان تصمیم به ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه گرفتید، می توانید تنها با تعویض این وسایل و با هزینه ای بسیار کم، تم رنگی فضا را تغییر دهید.

 

در اکثر دکوراسیون آشپزخانه ها کابینت طوری نصب شده که فضایی خالی بین کابینت بالایی و سقف ایجاد می شود. ایده های متعددی برای استفاده ی درست از این فضا وجود دارد که علاوه بر اینکه جلوه ی مناسب تری به این فضای خالی می دهند، می توانند نقش چشم گیری در دکوراسیون آشپزخانه ی منزلتان داشته باشند. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این ایده ها آشنا شوید.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (11).jpg

 می توانید وسایلی که نیاز نیست دائما دم دستتان باشد را در جعبه یا سبدهایی یک شکل طبقه بندی کنید و این سبدها را روی کابینت ها قرار دهید. با این کار آشپزخانه ظاهری منظم می گیرد.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (10).jpg

 اگر ارتفاع این فضا در آشپزخانه ی شما زیاد است، می توانید یک یا دو طبقه در آن نصب کنید و ظروف دکواتیو یا ظروف و وسایلی که دائما مورد استفاده قرار نمی گیرند را در این طبقه ها قرار دهید.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (9).jpg

 گیاهان و گلدان های تزئینی مصنوعی یا طبیعی (به خصوص گیاهان رونده) نیز می توانند گزینه ی مناسبی برای پر کردن این فضا باشند.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (8).jpg

می توانید در این فضا کابینت هایی با در های شفاف نصب کنید و با قرار دادن ظروف دکوراتیو در این کابینت ها و نورپردازی مناسب، جلوه ی متفاوتی به فضای آشپزخانه ببخشید.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (7).jpg

نصب کاغذ دیواری با رنگ و طرحی متفاوت باعث می شود خالی بودن این فضا کمتر به چشم بیاید. علاوه بر این کاغذ دیواری می تواند پس زمینه مناسبی برای ظروف و لوازم دکوراتیو باشد.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (4).jpg

اما اگر اساساً دوست ندارید فضای خالی بین کابینت و سقف وجود داشته باشد، می توانید مانند تصویر ۱ کابینت بالایی را در ارتفاعی بالاتر نصب کنید، طوری که تا سقف ادامه پیدا کند و برای دسترسی آسان تر به ظروف و وسایل دم دستی، یک یا دو طبقه ی باز زیر آن نصب کنید. حالت دیگر این است که مانند تصویر ۲ این فضا با با مصالح کاملاً پر کنید. این کار باعث می شود سقف بلند تر به نظر بیاید.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (1).jpg

یکی دیگر از راه حل های مناسب برای پر کردن این فضا، به خصوص در حالتی که فاصله بین کابینت و سقف زیاد باشد، قرار دادن یا نصب تابلو یا قاب عکس می باشد.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (2).jpg

می توانید یک ردیف کابینت با ارتفاع کمتر نصب کنید و ظروف یا وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را در این کابینت ها قرار دهید.

interesting-idea-use-space-above-cabinet (6).jpg

یکی دیگر از راه های بسیار کاربردی نصب یا قرار دادن ظروف و اشیای تزئینی در این فضا است. می توانید بشقاب های قدیمی تان را روی دیوار نصب کنید.