رنگ خنثی چیست و چه نقشی در دکوراسیون منزل دارد

Neutral-color-decor (2)_Copy1.jpg

در این مقاله قصد داریم  مفهوم رنگ خنثی را بیان کرده و بگوییم که چگونه با این رنگ ها بهترین دکوراسیون را می توانید داشته باشید.

فکر می کنید رنگ بژ (رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد و خاکستری) خسته کننده است؟ در این باره تجدید نظر کنید. فضاهای داخلی خنثی درست مثل همیشه محبوب هستند و چندین دلیل خوب برای آن وجود دارد.

اتاق های خنثی جذاب و کلاسیک بوده و هرگز از مد نمی افتند. اما فاکتورهای متعددی وجود دارند که شما باید هنگام دکوراسیون با رنگ های خنثی، مدنظر داشته باشید.

بیشتر افراد هنگام دکوراسیون رنگ‌های خنثی را به دلیل انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. دیوارهای خنثی مانند بوم نقاشی می‌مانند که می‌توانید اطراف آن را با رنگ‌ها و وسایل دلخواه تزیین کنید.  

Neutral-color-decor (1)_Copy2.jpg
 

رنگ خنثی چیست؟

کمی جای بحث دارد که چگونه "خنثی" را هنگامیکه در مورد رنگ ها است، معنی کنیم. اما آنها به طور کلی رنگ هایی در نظر گرفته می شوند که در چرخه ی رنگ حضور پیدا نمی کنند. آنها نرم و ظریف بوده و بدون تلاشی با رنگ های دیگر ترکیب می شوند. به طور سنتی رنگ هایی مانند سفید، بژ، خاکستری، خاکستری مایل به قهوه ای، خاکی و عاجی خنثی در نظر گرفته می شوند، اما آگاه باشید که همه این ها زیر سایه های مختلفی دارند و می توانند رنگ های گرم یا سرد در نظر گرفته شوند.


Neutral-color-decor (4)_Copy1.jpg

  ترکیب آبی و خاکستری روشن یکی از رنگ‌های خنثایی که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید، ترکیب آبی و خاکستری روشن است. این رنگ یادآور آسمان آبی است. می‌توان آن را جزو رنگ‌های سرد خنثی به حساب آورد. در صورتی که سایر قسمت‌های خانه به رنگ گرم باشد، ممکن است با آن همخوانی نداشته باشد. اما به کار بردن بسیاری از رنگ‌های تند به آن می‌آید و با آن جلوه می‌کند. 

 خانه خود را با این رنگ و رنگ‌های تند نارنجی و قرمز در قالب وسایلی چون قاب‌عکس، گلدان‌ و کوسن‌های مختلف پرجلوه و غنی نشان دهید.   رنگ های خنثی تمایل دارند آرام بخش بوده و دکوراسیون با آنها آسان باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم خواهان آنها هستند. بر خلاف رنگ های قوی تر که می توانند مطابقت دادن انها مشکل باشد، رنگ های خنثی تقریبا با هر رنگی خوب عمل می کنند.  

Neutral-color-decor (1)_Copy1.jpg

 دکوراسیون با یک طرح رنگ خنثی معمولا "امن" در نظر گرفته می شود اما اگر مراقب نباشید یک اتاق خنثی می تواند بسیار بی مزه و خسته کننده شود. اگر می خواهید با رنگ های خنثی دکوراسیون انجام دهید، مطمئن شوید که آن را درست انجام می دهید.   رنگ بژ رنگ بژ طیف‌های مختلفی دارد. بعضی کم رنگ و بعضی پررنگ آن را می‌پسندند. از جمله ویژگی‌های رنگ بژ آن است که با هر نوع دکوری از قدیمی گرفته تا جدید و مدرن می‌آید و آرامش‌بخش است.   رنگ سبز زیتونی سبز زیتونی روشن جزو رنگ‌های نرم و خنثی است. از این رنگ می‌توان هم در اتاق پذیرایی و هم در اتاق‌خواب استفاده کرد. این رنگ با دکوراسیون قدیمی ولی شیک یا سبک‌های رومانتیک بسیار می‌آید.  

Neutral-color-decor (3)_Copy1.jpg
 

بافت در دکوراسیون چه نقشی دارد

هنگام دکوراسیون با یک طرح رنگ خنثی، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام شود این است که تا جای ممکن بافت در آن بیاورید؛ دوخم خشن با نرم، براق با مات و درشت با صاف. بافت همان چیزی است که بیشترین توجه را بصورت ماهرانه ایجاد می کند.

در مورد استفاده از بافت ها مانند کتان، جیر، مخمل، کلاف های کشباف، پوست گوسفند و چیزهای دیگر فکر کنید. هنگامی که وقت استفاده از بافت در یک اتاق خنثی می آید شما تقریبا هرگز نمی توانید بیش از حد از آن در دکوراسیون خود داشته باشید.

  کرم کرم برای بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دادن یک اتاق بسیار مناسب است. این رنگ گرم ولی خنثی با هر نوع دکور و سبکی همخوانی دارد. برای جاهای کوچک بسیار مناسب و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در هنگام خرید خانه بسیاری این رنگ را ترجیح می‌دهند بنابر این خانه‌هایی با این رنگ زودتر فروش می‌‌رود.   در این مقاله مفهوم رنگ خنثی بیان شد.