10 سبک طراحی مبل راحتی برای افزودن شخصیت به دکوراسیون منزل شما

10-style-sofa-design.jpg

ما در این مقاله قصد داریم  10 سبک طراحی مبل راحتی جدید را به شما عزیزان معرفی نماییم ، هر کدام از مدل ها یک سری ویژگی های بصری را در خود پنهان کرده است. این که آیا شما به عنوان یک طراح مبلمان راحتی شروع می کنید به سادگی با انواع مختلف مبل های موجود و جذاب آشنا می شوید، این پست فرصتی برای یادگیری بیشتر خواهد بود. این سبک مبل ها تست کیفیت و مشتری پسندی را رد کرده اند و امروزه می توان در خانه ها پیدا شوند.


Chesterfield-sofa-black.jpg

1. مبل چستر فیلد

طراحی مبل چستر به قرن هجدهم بر می گردد ، مبل چسترفیلد داستان جالبی دارد. گفته می شود چهارمین ارل چسترفیلد انگلستان اولین کسی است که از طراحان درخواست یک مبلمان راحتی می کند که آن مبل راحتی اجازه دهد یک مرد تنومند بتواند راحت روی آن بنشیند،درحالی که کت و شلوار آن شخص چروک شود.
چسترفیلد نمادی از پیشرفت نجیب زاده بوده و جذابیت پیچیده اش را از دست نداده است. این سبک با استفاده از چرم و دکمه های بزرگ روکش کشی می شود و به همان اندازه که پشتی آن زخامت دارد دسته ها را هم می پوشانند و پایه های آن را زیاد بلند درنظر نمی گیرند.و از کف مبل پهنی برخوردار است.

Cabriole-Sofa-modern.jpg

مبل کابریول Cabriole

بعضی ها می گویند هیچ چیز نمادین از مبلمان در قرن 18 بیشتر از پایه کابریول آشکارتر نیست. با قسمت بالای انحنای خارجی و قسمت پایین انعکاس به داخل و شکل S ملایم، این نوع مبل شیک را به  دوره لوئیس به طراحان مبلمان آن زمان نسبت می دهند.

سبک صندلی Cabriole با یک قاب چوبی در معرض دید (اغلب حک شده) و اندکی کمتر از بازوها مشخص می شود. ویژگی های دیگر این مبل شیک عبارتند از خطوط مداوم و بدون قطعی تا پشت مبل و پیچ و خم های زیبا و ساده ؛ در مثال بالا، طراح تصمیم به اضافه کردن برخی از امانها در طرح  کرده است که واقعا طرح را چشم نواز کرده است.

Camelback-Sofa.jpg 

3. مبل راحتی Camelback

طراحی مبل راحتی  Camelback به شهر لندن و طراح مبلمان مشهور توماس Chippendale برمی گردد ، نامی که به شدت صحنه دکور انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.این طراح مشهور  در اواخر قرن 18 می زیسته است. یک مبل مجلسی واقعی دارای یک انحنا ملایم و زیبا در پشت آن است است که در وسط به بالاترین نقطه خود می رسد و دوباره در انتهای آن کمی افزایش می یابد. ویژگی های دیگر این مبل شامل دسته های رول یا مربع، اثاثه یا لوازم داخلی زیاد ، پایه های در معرض و معمولا بدون پشتی بال عقب است . شاید دوست داشته باشید بدانید که طراح مبل کمرنگ از چه چیزی الهام گرفته.همانطور که از اسم آن پیداست توماس از انحنای زیبایی که در پست شتر وجود دارد الهام گرفته است. در عکس بالا یک نمونه غیررسمی و ساده از مبل Camelback  را مشاهده می کنید.  

Lawson-sofa.jpg 

مبل لسون

چهارمین نوع مبل در لیست ما به توماس واکولسون، یک تاجر آمریکایی و نویسنده ای که این مدل را برای راحتی بیشتر سفارش داد، نسبت داده شده است. اولین مبل راحتی Lawson در تاریخ با یک لایه پشتی در بالش در پرتقال ظاهر شد.

امروزه شما می توانید Lawson را با سه بالشتک پشت و دست های کم پشت (کمی رول یا مربع) تشخیص دهید. اما انتظار می رود مدل های مختلفی را در بازار مشاهده کنید. شما می توانید پارچه های نساجی و چرم و مواد مختلف جاسازی شده، از جمله فلز و چوب را نیز در این مدل مبل پیدا کنید.

design-Tuxedo-sofa.jpg

مبل تاکسیدو Tuxedo 

 این مبل باحال و زیبا اسم خود را از شهر تاکسیدو پارک در نیویورک بدست آورده است، مبل راحتی سوپرمن یکی از نکاتی است که مدرنیسم در دهه 1920 با این مبل نشان می دهد. سبک این مبل زیبا با دسته های کناری بلند هم اندازه عقب تعریف می شود (معمولا بلندتر از طرح های دیگر مبل )، دارای زرق و برق زیاد و الهام بخش. اولین نسخه از این مبل راحتی با یک ردیف و پایه های در معرض به بازار آمد. بالشتک در این مدل اختیاری است، اما راحتی را به خصوص با یک نیمکت با سایز بالا به شما ارائه می دهد.  

 English-club-sofa.jpg

مبل دسته گرد انگلیسی

احتمالا این مدل مبل راحترین مبلی است می میتوانید بگیرید ، قدمت طراحی این مبل از 100 سال می گذرد و محل پیدا شدنش را هم به مناطق اطراف برتانیا نسبت می دهند. برخی از ویژگی های این مدل شامل یک پشتی یک تکه و نرم، بالش های سخاوتمندانه در اندازه؛ دسته های محصور؛ و پایه های کوتاه و چرخدار است . این مدل را می توان به عنوان یک انرژی در دکور معاصر قلمداد کرد ، با این مدل مبل راحتی به راحتی می توان گرما را به خانه های مدرن امروزی بخشید ، چیزی که به شدت به آن نیاز دارند.  

Knole-sofa.jpg 

مبل Knole

مبل های پیش از قرن هفدهم وجود نداشتند و از نیمکت ها در مقیاس بزرگ استفاده می شده است . مبل مدل Knole در اوایل دهه 1600 میلادی به وجود آمد ، زمانی که یک Knoles را یک فرد تاجر برای خانه تاریخی انگلیسی خود سفارش داد. سبک کلاسیک آن را می توان با بازوی راست و عقبی با زاویه قابل اعتماد (در روزهای گذشته، آنها را به عنوان محافظ استفاده می شده) شناخت. انتهای دسته و پشتی با یک طناب به طور سنتی متصل شده است. با وجودی که محبوبیت این سبک کاهش یافته است، هنوز هم می توانید دکورهای Knole را در خانه های مدرن پیدا کنید و یک لمس کلاسیک جذاب را اضافه کرد.  

bridgewater-sofa.jpg 

مبل پل آب Bridgewater

زیبا،راحت و جالب. مبل راحتی Bridgewater ایده آل برای گفتگو یا تماشای یک فیلم با دوستان است. در مدل های طراحی امروزی، یکم این مبل استقامتی کرده اند و پشتی پر تر شده است و کمربند باریکی دور آن را گرفته است و بالش های زیادی به آن اضافه شده است . این سبک همچنین به عنوان یک مبل راحتی بزرگ انگلیسی سه نفره شناخته شده است. این میراث قدرتمند بریتانیا با روکش هایی که پایه ها را پنهان می کنند، شناخته می شود.  

mid-century-modern.jpg
 

مبل راحتی مدرن Mid-Century

اصطلاح مدرن، یک جنبش طراحی قابل توجهی را از حدود اواسط دهه 1930 تا سال 1965 توصیف می کند. مبل هایی که به این سبک نسبت داده می شوند معمولا دارای یک شکل ساده و با پایه های باریک و اغلب مربعی هستند. با این حال، در طول زمان تغییرات بسیاری در آن داده شده است. منصفانه است بگویم که در مورد مبل های مدرن (MCM) ، قوانین زیبایی شناسی به خوبی اعمال شده است. شما می توانید آنها را برای ظاهری یکپارچه خود، استفاده از اشکال آلی و هندسه قدرتمند تشخیص دهید. یک چیز مطمئن باشید: این مدل مبل راحتی اگر به درستی در یک محیط مدرن و یکپارچه قرار داده شود ، نگاه ها را متعجب خواهد کرد و بسیار الهام بخش خواهد بود.  

Bolton-sectional-sofa.jpg 

مبل قطعه قطعه یا Sectional 

این مدل تابع یک ویژگی اصلی است که توسط مدرنیزم ارتقا یافته است، و اجزای مدولار ومقطعی آن را به خوبی نشان می دهد. این طراحی عملی شامل واحدهای جدا جدا به همراه قطعه شروع و پایان واحد های گوشه و ساده شناخته می شود. این مدل مبل مناسب برای اتاق های امروزی با سقف های بلند و با پنجره های زیاد هستند. آنها همچنین برای پر کردن فضاهای بزرگ، به ویژه در مناطق رسمی، عالی هستند؛ آنها بهترین انتخاب برای چیدمان دکوراسیون داخلی برای افراد و شخصیت های مشهور نیستند.

امیدواریم که این مقاله به شما در درک بهتر سبک های مختلف مبلمان و شناسایی آنها کمک کرده باشد. کدام مدل مورد علاقه شما است؟ هرگونه نظر خود را با ما در میان بگذارید!