قبل از خرید مبل راحتی جدید به این نکات توجه فرمایید

before-buying-the-next-sofa (1).jpg

هنگامی که شما در مورد یک مبل جدید فکر می کنید، می خواهید راهنمایی های خرید مبل راحتی را بررسی کنید. در حالی که یک مبل خوب فقط در رنگ خوب آن خلاصه نمی شود و شرایط و موارد بسیاری را باید بررسی نمایید و سپس اقدام به انتخاب مبل جدید کنید.

مبلمان خوبی مبلی است که اولا ارزان قیمت باشد،از پارچه مناسبی دوخته شده باشد، و در طول یک سال استفاده شکل ظاهری خودش را حفظ کرده باشد . ساخت و ساز یک مبل با کیفیت سالها آرامش را ارائه می دهد و دارای کلاف چوبی خوبی است که به شما اجازه می دهد آن را به صورت دوره ای بازیابی کنید.


ترجیه می دهید مبل راحتی شما چه جور کوسن هایی داشته باشد

before-buying-the-next-sofa (4).jpg

ابتدا تصمیم بگیرید که ترجیح میدهید از بالشتکهای پشت متصل شده یا قابل جابه جایی استفده کنید. کوسن های قابل جابجایی به شما امکان قرارداده بالش را به صورت مورد نیاز می دهند، در حالی که کوسن های متصل شده به مبل قابلیت جا به جایی ندارند. اطمینان حاصل کنید که در مبلی که در نظر دارید آیا راحت هستید؟ آیا به راحتی می توانید اقدام به خواندن یک کتاب کنید؟

آیا مبل هایی با کوسن های فراوان دوست دارید؟

before-buying-the-next-sofa (6).jpg

چقدر کوسن های مبل را دوست دارید؟ یک کوسن یک نگاه مدرن و تمیز را ارائه می دهد در حالی که دو یا سه کوسن دیگر قدیمی شده است.امروزه دیگر برای میل ها انواع رنگارنگ و مختلفی از کوسن می سازند تا فرد در آرامش کامل باشد. آیا دوست دارید کوسن ها را در بغل بگیرید و تلویزیون تماشا کنید یا نه از شلوغی و آیتم های زیاد در اطرافتان خوشتان نمی آید.

چه نوع دسته مبل را می پسندید

before-buying-the-next-sofa (2).jpg

سبک دسته ها را برای مبل جدید خود انتخاب کنید. شما می توانید دسته های پر و بدون درز ، دستهای مبل سنتی و چوبی ، دسته های انگلیسی منحنی یا یک سبک پارسونز مستقیم انتخاب کنید . دسته مبل های گرد اغلب مناسب هستند و دارای پوشش نرم خوبی هستند. سبک انگلیسی جلوی آن گرد است و با پارچه ای پوشیده شده اند و معمولا سفت هستند. مبل هایی با دسته راست و مربعی اغلب در سبک های نوین دیده می شود.  

سبک پایه های مبل چگونه باشد

before-buying-the-next-sofa (7).jpg

آیا میخواهید یک مبل راحتی با پایه های قابل مشاهده داشته باشید؟ سبک پایه مبل را انتخاب کنید ببینید که آیا می خواهید مبل را دارای پایه های تکه ای و مربع سنگین باشد یا پاهای پهن و کوتاه را دوست دارید و یا پایه های ظریف تر را ترجیح می دهید و یا نسخه های رسمی و منبتکاری شده و منحنی را دوست دارید. پایه های معمولا در تعداد در مدل های مختلف مبل متفاوت هستند . شاید شما اصلا دوست ندارید مبل تان هیچ پایه ای داشته باشد.  

مهمترین چیز فریم بندی و کلاف مبل است

before-buying-the-next-sofa (3).jpg

روی این نکته برای خرید مبل حساس شوید. بهترین کلاف مبل از چوب های خشک (چوب بلوط، افرا، صنوبر، و غیره) ساخته شده است، در حالی که مبلمان ارزان قیمت از چوب کاج نرم تر ساخته شده است. ساخت و ساز داخلی بسیار مهم است. در مبلمان ارزان قیمت قطعات به هم چسبانده شده و به طور تصادفی ساخته شده است. در حالی که فریم های بهتر با چسپ و پیچ و مهره اصطلاحا به هم پیچیده می شوند.  

کارگاه ساخت مبل و پشتیبانی هم مهم است

before-buying-the-next-sofa (9).jpg

حتما جویا شوید که مبل مورد نظر در کدام کارگاه ساخته شده است و آیا آن شرکت دارای استانداردهای لازم هست.سوال کنید که پشتیبانی مبل ها به چه صورت است و در صورت خرابی مبل آیا به صحولت مبل را برای شما تعمیر می کنند یا خیر و حتما گارانتی مبلمانی که قصد خرید آن را دارید را دریافت کنید اکثر فروشگاه های مبلمان فروشی یک دست مبل با کیفیت را در فروشگاه به نمایش می گذارند ولی محصولی که به دست مشتری می رسد به همان اندازه کیفیت ندارد.و از راه های مختلف سعی می کنند یک دست مبل با قیمت کمتری ساخته شود.  

می خواهید کوسن های شما از چه موادی پر شده باشد

before-buying-the-next-sofa (8).jpg

پر کردن بالشتک و بالش برای احساس یک مبل راحت بسیار مهم است. فوم ها و یا لوازم داخلی ارزان قیمت در بازار بسیار هست و دارای چندین ضخامت و وزن می باشند، با این حال بهترین کوسن ها ساخته شده از پر کننده های مرغوب هستند. کوسن ها را با فوم و پنبه مصنوعی و یا با پر مصنوعی پر می کنند و یا حتی در لایه وسط یک فوم قرار می دهند و در اطراف آن پنبه یا پشم مصنوعی کار می کنند. صفت بودن و نرم بودن آن به خودتان بستگی دارد و یک فروشنده مبل خوب می تواند انواع خاص کوسن را مطابق میل شما سفارشی سازی کند.  

در نهایت پارچه مبل خود را انتخاب کنید

before-buying-the-next-sofa (5).jpg

یک پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید پارچه چنایل نرم و با دوام است در حالی که چرم برای مدت طولانی کار می کند و همچنین جذاب است. پارچه ولوو و دیگر پارچه ها هم دوست داشتنی هستند اما ممکن است در طول سالها و با استفاده سنگین از بین بروند. در نهایت گزینه های خود را باتوجه به مدت استفاده در نظر بگیرید. یک مبل با دور دوزی های محکم و اصطلاحا دو دوخت شده انتخاب کنید. در حالی که این گزینه ها شاید هزینه اضافه می شوند اما در مجموعه کاری با کیفیت و بادوام خریداری کرده اید، بسیاری از تولید کنندگان مبلمان نیز از پارچه های لغزنده و یا مخمل نیز استفاده می کنند که آنها هم برای استفاده های معمولی هم زیبا و هم باکیفیت هستند.